dinsdag 22 juli 2008

Winstgevende websites vragen om goede strategie

Het aantal websites met een commerciële doelstelling neemt dagelijks fors toe. Bedrijven investeren fors in een corporatie website. De verwachtingen liggen hoog. door de marketing activiteiten uit te breiden op internet hopen ze snel hun omzet te verhogen. Maar werkt dat ook altijd?

Hallo, mijn naam is Chantal Bakker en ik ben eigenaar van Global Lexis en werkzaam als SEO copywriter en Online Marketing adviseur. Ongeveer de helft van mijn klanten komt bij mij na een teleurstellende ervaring. Een mooie website blijkt de online droom niet waar te maken. Hij levert zelden tot nooit klanten op. Hoe dat kan? Het webbureau had hen beloofd dat ze goed vindbaar zouden zijn in Google.

De online marketing strategie ontbreekt bijna altijd. Er is vooraf niet goed nagedacht over de doelstelling en de doelgroep. Veel van de keuzes zijn gemaakt op basis van intuïtie. En de reguliere marketing blijkt niet zondermeer te werken op internet. Was het Google zelf die zei 'Content is King'? Over de inhoud van een website wordt te weinig nagedacht. Inhoud is meer dan een leuk verhaal. Het is de strategie van het bedrijf online dat hierin tot uitdrukking komt.

Meer weten over online marketing strategie? Kom dan nog eens terug op deze blog of kijk eens op http://www.freelancetekstschrijver.nl/online-marketing-strategie.html

0 reacties: