dinsdag 3 maart 2009

Online Marketing vs. Traditionele Marketing

DelenAfdrukkenFavoriet
NIJMEGEN 3 maart 2009, Internet staat vol marketing uitingen. Geoptimaliseerde SEO websites, coorporate blogs, banners, social media etc. Maar weten we eigenlijk wel wat de meerwaarde is van online marketing? Klanten van GLOBAL LEXIS, Online Marketing, heroverwegen massaal hun strategie. Zij vragen naar de voor- en nadelen en komen tot een belangrijke conclusie. Online marketing is meetbaar en bovendien klantvriendelijker dan traditionele marketing.

De financiele crisis die nu ook Nederland in de ban heeft, maakt ondernemers weer allert. Het budget kan maar één keer uitgegeven worden en de verwachtingen zijn hoog. Een goed moment dus om te onderzoeken welke inspanningen effectief zijn en welke niet. Veel ruimte voor missers is er niet meer. Maar waar begin je als goedgelovige ondernemer? Hoe weet je waar jouw klanten vandaan komen?

Een eerste stap is dan ook het meetbaar maken van alle uitingen. Van reclamefolder, tot website. Door te verwijzen naar een specifieke landingspagina per campagne, wordt het resultaat een stuk inzichtelijker. Daarbinnen kunnen bovendien allerlei nuances worden aangebracht. Zo wordt snel zichtbaar wie waar op reageert en waar de interesse werkelijk naar uit gaat.

Daarnaast is het online een stuk gemakkelijker om heel specifiek in te spelen op de behoefte van de klant. Het is niet langer noodzakelijk om alle diensten of producten onder één dak aan te bieden. Een exclusieve schoenenwinkel kan in een geheel eigen webshop best sportschoenen aanbieden. Het imago van de winkel in de drukke winkelstraat lijdt hier verder niet onder.

Een groot voordeel is ook dat klanten zelf op zoek gaan naar het product of de dienst. Zij zoeken eigenhandig in zoekmachines als Google en vergelijken de prijzen ervan in vergelijkingssites. De kans dat de lezer van een 'online folder' - lees: websites - daadwerkelijk geïnteresseerd is, is hierdoor vele malen groter dan bij huis-aan-huis bladen. Het redement van een online marketing actie is dus eveneens veel hoger.

Tot slot nog een belangrijke overweging. Online Marketing is vele malen goedkoper dan traditionele marketing. Dat heeft er onder andere mee te maken dat het tijdloos is. Terwijl een advertentie in een landelijke krant slechts een dag zichtbaar is, blijven de online inspanningen onbeperkt zichtbaar. Het aantal vertoningen is dus per uiting vele malen hoger. Het is dus een investering die langere tijd zijn vruchten afwerpt.

Meer weten? Kijk dan op de http://www.freelancetekstschrijver.nl of bel 024 3731140 en vraag naar Chantal Bakker. Zij vertelt u graag meer. Mailen kan natuurlijk ook: info@freelancetekstschrijver.nl

0 reacties: