donderdag 3 december 2009

Niet lezen: The Art of SEO

Wat trok nu jouw aandacht? Niet lezen? Art? Of SEO? Helaas zie ik nog veel te vaak titels als 'Welkom' op een Homepage. En kopjes als 'Wie zijn wij?' of 'Onze missie'. Jammer want het steekt niet uit boven de massa. Er zijn te veel websites met dezelfde titel. Terwijl er genoeg redenen zijn te bedenken om de aandacht wel te trekken. En de scannende lezer nieuwsgierig te maken.


The Art of SEO raad ik dan ook eigenlijk iedereen aan. Een titel als 'Moet je lezen: The Art of SEO' maakt het boek niet populairder dan het al is. Terwijl ik nu wel jouw nieuwsgierigheid heb gewekt met een boek dat voor de SEO liefhebber buitengewoon interessant is. Om de doodeenvoudige reden: het is NIEUW (uitgekomen in 2010! Ja, heus het staat in het boek) en bijzonder volledig. Een boek voor zowel beginners als echte nerds (Nathaniel, je had gelijk, het woord blijft hangen - ook al is het foeilelijk).

Wat mij bovendien aanspreekt is de keuze voor het woord 'Art' in plaats van het voor de hand liggende 'Science'. SEO is namelijk zelden puur wetenschap. Hoewel het verkocht wordt onder het mom 'Meten is weten', worden de meeste beslissingen ook hier primair intuitief genomen. Wel met een hoop kennis in het achterhoofd. Maar het weten gebeurt pas na afloop. Er is alleen geen sprake van 'Art for Art's Sake' (Oscar Wilde). Daarvoor zijn de verwachtingen (conversie) te hoog gespannen.

Voor de liefhebber: The Art of SEO - Mastering Search Engine Optimization - by Enge, Spencer, Fishkin, Stricchiola. ISBN 978-0-596-51886-8

0 reacties: